רפואה ושירותי רפואת חירום

רפואה ושירותי רפואת חירוםישנם לא מעט קשישים המחליטים לעזוב את ביתם ולעבור להתגורר במסגרת של בית אבות או דיור מוגן בשל ההידרדרות במצבם הבריאותי או חששות מפני הידרדרות שכזו. אם גם אתם סבורים כי לא ניתן ליהנות משירותי רפואה איכותיים כל עוד ממשיכים להתגורר בדירה הנוכחית, ברצוננו לבשר לכם שטעות בידיכם.

הודות לשירותים המתקדמים הכלולים מתחת להגדרת המטרייה הרחבה "דיור מוגן בבית", האפשרות להישאר בדירה שרירה וקיימת עבור כל קשיש בישראל באשר הוא, ללא קשר למצבו הבריאותי כשהכוונה היא גם לסובלים ממחלות קשות ואף לקשישים הנמצאים במצב סיעודי.

ביקורים בקופת חולים במסגרת דיור מוגן בבית

קשיש הבוחר להתגורר בדירתו במסגרת דיור מוגן בבית יגלה חיש מהר שהגישה לסניף קופת החולים הקרוב לביתו קלה ונוחה יותר. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שהחברות הפועלות בתחום הדיור המוגן בבית מספקות ללקוחותיהן שירותי הסעות באופן קבוע או בהתאם לצורך ולביקוש. הודות לכך הלקוחות לא צריכים להתעסק עם מוניות או אוטובוסים, אלא פשוט ליצור קשר עם הגורם הרלוונטי, לקבוע את שעת היציאה מהבית ואת שעת החזרה ופה פחות או יותר נגמר הסיפור.

אם היציאה לקופת החולים נחוצה לצורך איסוף תרופות או מרשמים למשל, הרי שייתכן כי הקשיש לא יצטרך אפילו להגיע בכוחות עצמו לסניף, שכן חברות רבות מציעות ללקוחותיהן את האפשרות ליהנות משירותי שליחויות לפי דרישה.

ביקורי רופא

קשישים המתקשים לצאת מהבית או קשישים המעוניינים להמעיט ביציאה מהבית מסיבות כאלו ואחרות, יכולים לבחור בשירות האקסקלוסיבי של ביקור רופא. רוב החברות העוסקות בתחום הדיור המוגן בבית מספקות שירות אטרקטיבי זה וכך מאפשרות ללקוחותיהן לחסוך לא מעט זמן ואנרגיה. את ביקורי הרופא ניתן להזמין אחת לתקופה מסוימת באופן קבוע, אך בהחלט גם ניתן להזמין את הרופאים השונים בהתאם לצורך בהתרעה מראש.

רפואת חירום

אחד היתרונות הגלומים בשירותים הכלולים במעטפת של הדיור המוגן בבית בא לידי ביטוי בכך שבכל רגע נתון יש מישהו שדואג לבריאותו ולמצבו הכללי של הקשיש. כך לדוגמה בדרך כלל ישנו נציג קבוע, המנהל עם הקשיש שיחות באופן יומיומי בשעות קבועות, הדורש בשלומו ומוודא שהכול כשורה בנוגע למצבו הבריאותי.

כמו כן, ניתן להתקין חיישני תנועה ופעילות, המאפשרים למוקד השירות הרפואי לנטר את רמת הפעילות של הקשיש בדירתו. החיישנים מסוגלים לזהות חריגות מדפוס הפעילות השגרתי של הקשיש ולהתריע עליהן בהתאם לצורך: בכל מצב של הידרדרות מהירה במצבו הבריאותי של הקשיש או בכל מקרה של נפילה או אובדן הכרה, המערכת החכמה תדאג לשלוח לדירתו של הקשיש אמבולנס באופן מידי.

לחצני מצוקה

לחצן המצוקה הוא כפתור המקשר בין הקשיש לצוותי הרפואה הרלוונטיים. לחצני המצוקה מותקנים באזורים אסטרטגיים בדירה כמו לדוגמה ליד דלת הכניסה, במטבח, סמוך למיטתה ובחדר הרחצה ובלחיצה עליהם נשלח באופן אוטומטי אות מצוקה למוקד הרפואה. כמו כן, ניתן לרכוש כיום לחצן מצוקה אלחוטי שניתן לענוד כתליון בשרשרת או כצמיד על היד.

אבחון עצמי בעזרת מכשור מתקדם

מעבר לכל זה חשוב לציין כי נכון להיום ישנו מגוון רחב של מכשירים ושירותים כמו טלרפואה, המאפשרים לקשיש הבוחר להישאר לגור בדירתו לנטר את בריאותו באופן עצמאי, ללא נוכחות רופא. המכשירים השונים אוספים את הנתונים הרלוונטיים ובלחיצת כפתור יכול הקשיש לשלוח את הנתונים לרופא המשפחה או לקרדיולוג שלו לצורך העניין. כך למשל ניתן היום למדוד באופן עצמאי את לחץ הדם, לבדוק את הפעילות החשמלית של הלב (א.ק.ג), למדוד את רמת הסוכר בדם ועוד.

כמו כן, ניתן להסתייע במטפלים פסיכולוגים שיכולים לסייע למצבו הנפשי של הקשיש. להרחבה בנושא: התאמת פסיכולוג לקשיש.

 

אולי יעניין אותך גם:

מהם השירותים המרכיבים את עלויות המחיה בבית אבות ובדיור מוגן?

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715459

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר