כללים לבית בטוח

כללים לבית בטוחבדרך כלל כאשר דנים בבטיחות האישית של קשישים המתגוררים בביתם, הדיון נסוב סביב נושאים הקשורים לעניינים בריאותיים. הכוונה היא למשל לאביזרים נגד החלקה, ללחצני מצוקה המחוברים למוקדי רפואה, לסילוק של מכשולים שיכולים לגרום לנפילות ועוד. במאמר שלפניכם לעומת זאת נעסוק בסוג אחר של ביטחון כשהכוונה היא לביטחון מפני פורצים או פולשים.

על מנת שהקשיש ייהנה מתחושת ביטחון מרבית בביתו או בדירתו וכמובן כדי שגם בני משפחתו האוהבים והדואגים יוכלו לישון בשקט בלילות, יש להקפיד על כמה כללים חשובים. במאמר זה נסכם את עיקרי הדברים תוך אזכור של הכללים המרכזיים בנושא זה.

התקנת לחצני מצוקה

לחצן מצוקה הוא ככל הנראה האלמנט הבסיסי ביותר הקשור לביטחון האישי של הקשיש המתגורר בביתו. הלחצנים המודרניים מאפשרים לקשיש לשלוח אות מצוקה למוקד ביטחון או לבני משפחתו למשל וכך להתריע מפני פריצה או פלישה לדירתו. את הלחצנים ניתן להתקין באזורים שונים ברחבי הדירה כמו לדוגמה סמוך לדלת הכניסה, אך כמובן שבנוסף לכך ניתן לחבר את הלחצן לצמיד או לשעון ולענוד אותו על היד וכן ניתן לענוד אותו בשרשרת.

עינית דיגיטלית לדלת הכניסה לדירה

העינית הדיגיטלית לדלת הכניסה לדירה היא אלמנט נוסף המגביר את תחושת הביטחון. מדובר במוצר חדש יחסית, המורכב מצג וידאו המותקן בחלק הפנימי של דלת הכניסה וממצלמה זעירה המותקנת בצדה החיצוני של דלת הכניסה, במקום העינית הסטנדרטית. העינית הדיגיטלית מופעלת בלחיצת כפתור או באמצעות חיישן תנועה רגיש ומאפשרת לקשיש להביט באדם המעוניין להיכנס לדירתו.

הדגמים החדישים של העיניות הדיגיטליות מאפשרים לדיירים גם לצלם את העומדים בדלת וכן בדרך כלל קיימת אפשרות של ראיית לילה.

סייר ביטחון

חלק מהחברות העוסקות בתחום הדיור המוגן בבית מספקות ללקוחותיהן שירות מיוחד הנקרא סייר ביטחון. השירות מופעל כל אימת שהקשיש המתגורר בדירתו חש איום מצד גורם כלשהו: הסיירים המקצועיים מגיעים לדירתו של הקשיש במטרה לערוך סריקה יסודית של הדירה ושל סביבת המגורים הקרובה באופן כללי ועם סיום הסריקה מגישים דו"ח מפורט לקשיש ו/או לבני משפחתו שבו מפורטים עיקרי הדברים התגלו בסריקה.

בין היתר נהוג לציין בדו"ח האם קיימות נקודות תורפה שיש בהן כדי להקל על הפורץ הממוצע להיכנס לדירה, האם הקשיש נוקט בכל אמצעי הזהירות החשובים באופן שגרתי ועוד.

רישות הדירה במצלמות רשת או חיישני תנועה

הדרך הטובה ביותר לנטר את המתרחש בדירתו של הקשיש בכל רגע נתון היא על ידי רישות הדירה שלו בחיישני תנועה עם או בלי מצלמות. כיום ישנן מערכות מתקדמות המסוגלות למפות את דפוסי הפעילות של הקשיש וכך לזהות כל חריגה מהדפוס השגרתי. מערכות אלו מסוגלות לזהות למשל פעילות חריגה בזמן שהקשיש לא אמור להימצא בביתו ולדווח על כך למוקד ביטחון או לבני משפחתו של הקשיש.

יש לציין כי מאחר ורישות הדירה במצלמות עלול לגרום לקשיש להרגיש כאילו הפרטיות שלו נשללת ממנו, הרי שניתן בהחלט לבחור בהפעלה סלקטיבית של המצלמות. המשמעות היא שבשגרה המצלמות נתונות במצב כבוי ורק אם מתקיימת פעילות חשודה או רק כאשר קיים חשש שמשהו אינו כשורה, הן מופעלות.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715459

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר