מניעת סיכונים בבית

סיכונים ביתיים לקשישיםבני גיל הזהב הסובלים מבעיות תפקוד וקשיים פיזיים, ניצבים בפני סיכונים רבים הקיימים בבית, ונוכחים במיוחד כשהמבוגר מתגורר בגפו.

כך, למשל, סכנת הנפילה היא אחת המוחשיות שבהן, כאשר הנתונים העולמיים מראים כשמחצית מהקשישים שגילם שמונים ומעלה נופלים פעם אחת בשנה ומעלה.

בהתחשב במצבם הבריאותי, הנפילה הזו עלולה לגרום לנזק בלתי הפיך, בדמות נכות או אפילו מוות.

עמותת מילבת מודעת לבעיות האלה. היא עמלה על פיתוח אפליקציה הנקראתMilbat Home, שמטרתה להפחית את הסיכון לנפילות בבית, ולהפוך אותו לסביבה בטוחה למגורים. אז האם הטכנולוגיה המתקדמת יכולה לשמש כאחד האביזרים החשובים לשמירת הבטיחות בבית? אתם מוזמנים לקרוא ולהחליט בעצמכם.

המטרה: סידור בטיחותי של בית הקשיש

נפילות עלולות להיגרם עקב גורמים פנימיים, הנוגעים לבריאות ולמצב התפקוד של הקשיש, ולגורמים חיצוניים בסביבתו. במקרים רבים, הגורם לנפילה הוא דווקא שילוב בין גורמים פנימיים חיצוניים. ההנחה העומדת מאחורי אפליקציית Milbat Home היא שסידור נכון של הבית, רכישה של אביזרי בטיחות בסיסיים והכרה של כללי הבטיחות העיקריים יכולים להקטין את הסיכויים לנפילות מכל הסוגים.

האפליקציה נכתבה על ידי מרפאים בעיסוק מטעם העמותה ותוך היכרות מלאה עם האוכלוסייה הזו והסיכונים המהווים מכשול עבורם בכל פינה. ביקורות של משתמשים מראות שהמידע שמופיע באפליקציה הוא בהחלט מועיל, מפורט ומתייחס למצבים חשובים שעלולים להיות בבית הקשיש.

איך משתמשים באפליקציה?

האפליקציה נחשבת לפשוטה לשימוש בכל קנה מידה. ראשית יש צורך לבחור את האזור הרלוונטי בבית שמעוניינים לקבל לגביו את הנחיות הבטיחות: המטבח, חדר האמבטיה, חדר השינה וכן הלאה. לגבי כל אחד מבין האזורים האלה יכול המשתמש לקרוא הנחיות לגבי הדגשים הבטיחותיים החשובים ביותר שיש. בהתאם לכל אלה צריך המשתמש לבחון את סביבת המגורים שלו ולסמן את מידת התקינות: מצב תקין, תקין חלקית או לא תקין.

התוצאה של הסימון הזה היא קבלת דו"ח שיאפשר לדעת את כל מה שאינו בסדר בחלל המגורים ובעיקר מה צריך לעשות על מנת לשפר את המצב. הדו"ח נשלח גם לדואר האלקטרוני של המשתמש כפי שהוא הוגדר, כך שהגישה אליו היא מהירה וכך שניתן לשתף אותו עם אנשים אחרים הרלוונטיים לחייו של האדם המבוגר: בני משפחה, מטפלים או רופאים.

כך, למשל, אם האפליקציה מזהה על פי תשובות הקשיש שחסרים בבית אביזרי עזר או בטיחות, היא תציע מקומות בהם ניתן לרכוש אותם. כדי להפוך את חיי האדם המבוגר לפשוטים מבחינת ההתניידות וההגעה למקומות אלה, מסמנת אותם האפליקציה על גבי מפה אינטראקטיבית, תוך עדיפות לאזורים הנמצאים קרוב ככל האפשר למיקומו של המשתמש.

היתרון: אין צורך בתשלום

את אפליקציית Milbat Home ניתן להוריד ללא תשלום למכשירים הסלולריים השונים, הן מכשירי אייפון ואייפד והן מכשירים המבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד.

עקב הפוטנציאל המשמעותי שלה למנוע נפילות או אפילו להציל חיים, אנחנו ממליצים בפה מלא כן לעשות את זה. היא יכולה לשמש את המבוגר, בני משפחתו, אנשי מקצוע, או מתנדבים המסייעים לקשישים ושלל אנשים אחרים.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715459

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר