מצלמות רשת

מצלמות רשתלאחרונה הגיע לכותרות העיתונים סיפורה של כנופיית עבריינים שנהגו לשדוד בתי קשישים באופן סדרתי. לאחר חקירת האירועים התברר כי אחד מאנשי הכנופיה נהג להגיע לדירתו של הקשיש שהחליטו לשדוד ועל ידי הסחת דעתו, הצליח לשכפל את מפתח הדירה. בשלב מאוחר יותר כעבור ימים ספורים, היו מוציאים חברי הכנופיה את הקשיש מביתו כשהם מתחזים לשליחי דואר.

כאשר הקשיש היה עוזב את דירתו, חברי הכנופיה היו פולשים אליה בעזרת המפתח המשוכפל. סך הכול הצליחו לבזוז בצורה הזו כעשרים דירות סך הכול באזור המרכז. בסופו של דבר חברי הכנופיה נתפסו ונעצרו הודות למצלמות הרשת שהותקנו באחת מהדירות אליהן פלשו.

מה הן מצלמות רשת על קצה המזלג?

מצלמות רשת הן מצלמות וידאו המחוברות לאינטרנט. נכון להיום, ישנו מגוון רחב ביותר של שימושים למצלמות הרשת, אך במאמר זה נעסוק בעיקר במצלמות המשמשות לצורכי אבטחה. המצלמות משדרות באופן קבוע את צילומי הווידאו למוקד ביטחון או לבני משפחתו של הקשיש וכך ניתן לעקוב אחרי הנעשה בדירתו של הקשיש בכל רגע נתון ופחות או יותר מכל מקום בעולם.

יש לציין, כי ישנן מצלמות שניתנות להפעלה לפי פקודה בהתאם לצורך, שלא פועלות בכל רגע נתון. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שישנם קשישים רבים שלא מעוניינים שחייהם יתועדו בכל שנייה ושנייה. את המידע שמעבירות המצלמות ניתן לראות על גבי צג הטלפון החכם או באתר אינטרנט ייעודי וכן ניתן לשלוט על הפעלת המצלמות מרחוק.

מעקב אחרי אנשי מקצוע בבית הקשיש

מצלמות הרשת שסייעו לתפוס את השודדים בסיפור עמו פתחנו את המאמר, לא הותקנו במקור כדי לתפוס גנבים, שודדים או פורצים. את המצלמות התקינו ילדיו של הקשיש במטרה לעקוב אחרי עוזרת הבית שלו. לפי החשדות שהעלה הקשיש, נהגה עוזרת הבית שלו לשדוד אותו כשבכל ביקור גנבה לדבריו סכומי כסף קטנים מתוך תקווה שלא ירגיש בחסרונם.

במקרה הזה המצלמות לא הופעלו בכל דקה ודקה ביממה אלא רק כאשר העוזרת הגיעה כדי לסדר את הבית ולנקות אותו. בסופו של דבר התברר כי חשדותיו של הקשיש לא היו מוצדקים, אך הודות למצלמות, נתפסו חברי הכנופיה שהטילו אימתם על קשישים רבים באזור המרכז במשך תקופה ארוכה.

מצלמות רשת כחלק ממערכת חיישנים

ישנן מצלמות רשת מיוחדות המחוברות למערכת חיישנים מתקדמת, המאפשרת לנטר את רמת הפעילות של הקשיש במהלך היממה. מצלמות אלו מופעלות רק במקרים מיוחדים, בהם ברור שמשהו אינו כשורה בדירתו של הקשיש.

כך לדוגמה אם לפי דפוס הפעילות השגרתי של הקשיש הוא נוהג לבלות במיטתו כחמש שעות במהלך הלילה והמערכת זיהתה שהוא לא מש ממיטתו במשך שש שעות לצורך העניין, ניתן יהיה לנסות להשיג אותו בטלפון ואם לא יענה, ניתן יהיה להפעיל את המצלמות ולבחון את מצבו.

מצלמות הרשת המחוברות למערכת חיישנים מתקדמת למעשה חוסכות זמן מיותר ומונעות "אזעקות שווא" או ביקורים מיותרים ודאגות מיותרות.

הבטיחות מעל הכל

מצלמות הרשת לא אחת הצילו קשישים ממקרי שוד או אלימות חמורים ביותר ובמקרים מסוימים אף הצילו חיים אך חשוב להבין כי מעטים האנשים שיסכימו שדירתם תהיה מתועדת בכל רגע נתון. אי לכך, כפי שציינו, מצלמות הרשת המודרניות ניתנות להפעלה לפי פקודה או בהתאם לצורך. את הפקודה יכולים להעביר בני המשפחה עליהם הקשיש סומך בעיניים עצומות, אנשי המקצוע היושבים במוקד האבטחה וכמובן שגם הקשיש עצמו יכול להפעיל את המצלמות לפני הכניסה למיטה או כאשר הוא עוזב את הדירה.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715459

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר