שירותים חברתיים – חוגים, הרצאות, מפגשים ופעילויות חברתיות

חוגים, הרצאות, מפגשים ופעילויות חברתיותכיום ידוע כי על מנת ליהנות מבריאות טובה בגיל הזהב ומאריכות ימים, ישנה חשיבות עליונה להימנע מהסתגרות בדירה, תוך חתירה למגע עם אנשים אחרים, הפעלה של האינטלקט, לקיחת חלק באירועים חברתיים והשתתפות פעילה במארג החברתי.

קשישים רבים המתלבטים בין מעבר דירה למסגרת של דיור מוגן לבין הישארות בדירה המוכרת במסגרת של דיור מוגן בבית, בוחרים בסופו של דבר לצאת מדירתם בשל החשש שלהם מפני הבדידות. למען האמת, עד לאחרונה היתרון הגדול של מסגרות הדיור המוגן אכן בא לידי ביטוי בכך שהן העניקו לקשיש חבילה מגוונת של חוגים, הרצאות, מפגשים עם בני גילו ופעילויות חברתיות, אך כיום חשוב לדעת כי יתרון זה כבר לא קיים.

החדשות הטובות הן שנכון לכתיבת שורות אלה, החברות העוסקות בתחום הדיור המוגן בבית, מספקות ללקוחותיהן מעטפת נרחבת של פעילויות שאינה נופלת במאום מהחבילה המוצעת ללקוחות החברות העוסקות בתחום הדיור המוגן הסטנדרטי.

במאמר שלפניכם נפרט אודות חלק מהחוגים הפופולאריים ביותר שמציעות החברות השונות הפועלות בתחום הדיור המוגן בבית, אך לפני שנפתח בדברים חשוב לציין כי כל החברות ללא יוצא מן הכלל מספקות ללקוחותיהן שירותי הסעות ייעודיים, המאפשרים להם להגיע לכל מפגש, חוג, הרצאה או פעילות חברתית. ההסעות עוברות בדירותיהם של הקשישים השונים ועם סיום הפעילות דואגים להחזיר כל קשיש לביתו ואף ללוות אותו עד לפתח הדירה בהתאם לצורך.

חוגי יצירה ואמנות

ישנם רבים הסבורים כי בגיל הזהב כבר מאוחר מדי להתחיל לעסוק באמנות, כשלמעשה ההפך הוא הנכון. במקרים רבים מספור רק בתקופת הזקנה, כאשר אין עוד צורך לדאוג לפרנסה ולטרדות אחרות, ניתן להתפנות בראש שקט ליצירה ולאמנות ולהשקיע ביצירה את האנרגיות הדרושות לה.

חוגי האמנות והיצירה המיועדים באופן ספציפי עבור קשישים, מאפשרים להם לבטא את עצמם באופן מיוחד ולהביא לעולם יצירות שיוכלו להעניק במתנה ליקיריהם. בין היתר מדובר בחוגים כמו למשל ציור בצבעי שמן, רישום, פיסול, תכשיטנות, צילום ועוד. דרך היצירה והאמנות ניתן לבטא את הרגשות הכמוסים ביותר, לפרוק את המטענים היושבים על הלב ולהביא לעולם משהו חדש ורענן.

הרצאות העשרה

ההתעניינות בנעשה בעולם והרצון להרחיב את האופקים לא נעלמים בגילאים המבוגרים, כשלמעשה כיום ידוע שאלו המפעילים את האינטלקט שלהם באופן קבוע, נמצאים בסיכון נמוך יותר לסבול מהתנוונות של תאי מוח. אי לכך, מסגרות הדיור המוגן בבית כוללות את האפשרות להגיע להרצאות המיועדות ספציפית עבור בני גיל הזהב.

ההרצאות השונות עוסקות בנושאים הקרובים לליבם של בני גיל הזהב כמו לדוגמה הרצאות בנושאי תזונה, סקס בגיל השלישי, התמודדות עם החמרה במצב הבריאותי ועוד. במסגרת ההרצאות ניתן ליהנות ממפגשים עם קשישים בעלי תחומי עניין דומים ולא אחת נוצרות במסגרת ההרצאות חברויות אמיצות.

פעילות גופנית

לפי כל הידע שהצטבר בנושא עד כה, ברור לנו כיום כי אדם המעוניין לשמור על בריאותו גם בגיל מבוגר, צריך להמשיך ולהיות פעיל לא רק מבחינה אינטלקטואלית אלא גם מבחינה פיזית. חוגי ההתעמלות והפעילות הגופנית המותאמים לקשישים כוללים תכניות אימונים שונות המיועדות ספציפית עבור בני גיל הזהב. בין היתר מדובר בקבוצות הליכה, באימונים המתקיימים בבריכה ועוד.

משחקים

משחקים המתאימים עבור בני גיל הזהב הם לדוגמה משחקי קלפים שונים כמו רמי או ברידג' אך בנוסף מדובר גם במשחקים כמו שח-מט. כיום ישנן מספר חברות המפעילות שירותי דיור מוגן בבית המספקות ללקוחותיהן שיעורי שח-מט או ברידג' קבוצתיים ושפע של הזדמנויות למשחקים ידידותיים.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715459

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר