שירותי אספקת מזון וארוחות

שירותי אספקת מזון וארוחותישנם שינויים רבים המתרחשים במהלך תקופת הזקנה, כשבין היתר מדובר בירידה בתנועתיות, בהתפתחות של מחלות ניווניות הקשורות לגיל, בשינויים הקשורים לקשרים החברתיים, לתחביבים ולמקורות הפרנסה ועוד. בין השינויים הרבים ישנם כאלה שכאילו מאותתים לקשיש כי הגיע הזמן לעזוב את הבית המוכר והאהוב לטובת מגורים במסגרת של דיור מוגן.

בין השינויים המהותיים והמשמעותיים ביותר, שלא אחת מהווים את הקש ששובר את גב הגמל, קשורים לארוחות היומיומיות. מאחר והאכילה היא פעולה כה בסיסית ומאחר והכנת הארחות העצמאית מהווה מעין סימן לעצמאות ולמסוגלות מבחינה תפקודית, הרי שכאשר מצבו הבריאותי של הקשיש מקשה עליו להמשיך ולדאוג לארוחותיו בכוחות עצמו, רבים הסיכויים כי יבחר בלית ברירה לעבור להתגורר במסגרת שתוכל לספק לו את צרכיו התזונתיים במקביל ליתר הצרכים.

אין סיבה לוותר על פריבילגיית העצמאות

המציאות שתוארה לעיל מהווה את מנת חלקם של קשישים רבים בישראל שמחליטים בשלב מסוים כי הצעד הנכון עבורם יהיה לצאת מדירתם ולעבור להתגורר במסגרת של דיור מוגן. מן הסתם בחלק ניכר מהמקרים מדובר בהחלטה המתקבלת בלב כבד שאינו שלם, מכורח הנסיבות והמציאות.

החדשות הטובות הן שכיום כבר לא צריך לעזוב את הבית כדי ליהנות מארוחות מסודרות ואיכותיות מדי יום ביומו וזאת כיוון שבמסגרת שירותי הדיור המוגן בבית ניתן להמשיך ולחיות בכבוד וכמובן שגם לאכול בכבוד.

החברות השונות העוסקות בתחום בישראל, המפעילות שירותי דיור מוגן בבית, מודעות היטב לצרכים הקולינריים הספציפיים של בני גיל הזהב הן מבחינה פרקטית והן מבחינה תזונתית. הכוונה היא למשל לבעיות לעיסה ובליעה המצריכות התייחסות מיוחדת למרקם המזונות השונים אך גם לצרכי הגוף המשתנים, הקשורים לזקנה.

אספקה קבועה של מזון וארוחות חוסכת מהקשיש את הצורך לצאת ולרכוש מצרכים ולהתקין בכוחות עצמו את ארוחותיו, אך לא חוסכת ממנו את ההנאה מהאוכל ומהארוחות.

אספקת מזון וארוחות עבור אירועים מיוחדים

עד כה עסקנו רק באספקה של מזון וארוחות באופן קבוע עבור קשישים שלא מעוניינים לעזוב את ביתם לטובת מסגרת של דיור מוגן, אך חשוב לציין כי ברוב המקרים מעטפת השירותים המוצעת לקשישים הבוחרים להמשיך ולגור בביתם במסגרת דיור מוגן בבית, כוללת גם בישול ומשלוח ארוחות לאירועים מיוחדים. כך לדוגמה חלק ניכר מהחברות העוסקות בתחום מעניקות ללקוחותיהן את האפשרות לארח ואפילו לחגוג את החגים בביתם.

כך לדוגמה חלק מהחברות מציעות משלוח מיוחד של ארוחת ליל הסדר, משלוח של לביבות וסופגניות בחג החנוכה, משלוח של אוזני המן ומשלוחי מנות בחג הפורים ועוד. באופן כזה יכול הקשיש להמשיך לחיות בביתו וליהנות מאירוח של בני המשפחה מבלי לנקוף אצבע בכל הקשור לבישולים ולקניות.

התאמה אישית של הארוחות והמזון

מאחר והחברות המפעילות את שירותי הדיור המוגן בבית עוסקות בעיקר בעבודה מול קשישים, הרי שכפי שציינו, הצרכים הקולינריים והתזונתיים של אוכלוסיית הקשישים מוכרים להן היטב. בנוסף לכך, רוב החברות הפועלות בתחום זה מספקות שירותים מיוחדים של התאמת תפריטים באופן אישי ללקוח. באופן כזה יכול הלקוח ליהנות מהתאמה מושלמת של התפריט הן להעדפות הקולינריות והן לצרכים התזונתיים שלו.

כמובן שישנה גם התייחסות למצבו הבריאותי של הקשיש: כך לדוגמה ניתן להזמין ארוחות מיוחדות המתאימות עבור חולי לב, ארוחות המתאימות עבור קשישים הסובלים ממחלת הסוכרת ועוד. בחלק ניכר מהחברות העוסקות בתחום זה עובדות דיאטניות קליניות המתמחות בהתאמת תפריטים עבור בני גיל הזהב ושפים מקצועיים, כך שללקוחות אין כל סיבה לדאגה, לא במישור הקולינרי ולא במישור התזונתי והבריאותי.

ראו גם:
אביזרים ועזרים לבני גיל הזהב

התלבטות קשה: האם להעדיף מטפל סיעודי בבית או לעבור לבית אבות?

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715459

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר