טכנולוגיה לבני גיל הזהב

טכנולוגיה לבני גיל הזהבעד לפני לא יותר מדי זמן, האפשרות של "דיור מוגן בבית" לא הייתה קיימת וזאת משום שהתנאים הטכנולוגיים טרם הבשילו עבורה. כיום לעומת זאת, ישנו מגוון רחב של אמצעים טכנולוגיים המאפשרים לקשישים רבים להמשיך ולהתגורר בביתם, על אף האתגרים והקשיים שמציבה להם הזקנה.

האמצעים הטכנולוגיים בהם נדון במאמר שלפניכם תוכננו מראש עבור האוכלוסייה הגריאטרית ולפיכך התפעול של האלמנטים השונים פשוט מאוד והממשק שלהם נגיש מאוד. כמו כן, השימוש בהם פשוט וקל גם עבור אלו הסובלים מבעיות ראיה, בעיות קואורדינציה ועוד.

טלפונים המתאימים עבור בני גיל הזהב

הטלפונים המתאימים עבור בני גיל הזהב מאובזרים בראש ובראשונה בכפתורים גדולים מאוד בהשוואה לכפתורים וללחצנים המאפיינים את הטלפונים הסטנדרטיים. בנוסף לכך, הטלפונים המיועדים עבור קשישים באופן ספציפי מאפשרים ליצור קשר עם גורמים שונים בלחיצת כפתור לפי תכנות מראש.

בחלק מהדגמים ניתן לבחור את האדם עמו הקשיש מעוניין ליצור קשר פשוט על ידי לחיצה על תמונת איש הקשר שלו ותו לא וכמו כן ישנם טלפונים מתקדמים הניתנים לשליטה באמצעות פקודות קוליות, ללא מגע יד אדם.

אפליקציות

נכון להיום ישנו מגוון רחב בצורה בלתי רגילה של אפליקציות סלולריות שתוכננו במיוחד עבור קשישים. בחרנו שלא לפרט אודות אפליקציות ספציפיות במאמר זה אלא להזכיר כמה סוגים של אפליקציות להלן:

  • אפליקציה להנגשת הטלפון החכם – אפליקציה שהופכת כל טלפון חכם לטלפון הנגיש לבני גיל הזהב. בין היתר האפליקציה מגדילה את כפתורי הטלפון, מפחיתה את העומס הוויזואלי, מגדילה את הפונטים, מאפשרת לחייג לאנשי הקשר השונים בלחיצת כפתור אחת על התמונה הרלוונטית ועוד.
  • אפליקציה לנטילת תרופות בזמן – אפליקציה המסייעת לקשיש לזכור באילו שעות עליו ליטול את התרופות השונות.
  • אפליקציה למדידת דופק – אפליקציה המזהה שינויים בלתי מורגשים בזרימת הדם באזור הפנים, המאפשרת למדוד את הדופק.

מערכת חיישנים ביתית

מערכת חיישנים ביתית המותקנת בביתו של הקשיש, מאפשרת לנטר את רמת הפעילות שלו לאורך שעות היום. תוך זמן קצר המערכת אוספת מספיק נתונים כדי ליצור תבנית סדר יום קבועה ולאחר שנוצרת התבנית הבסיסית, ניתן לזהות חריגות מהתבנית. כל אימת שמתרחשת חריגה, ניתן ליצור קשר טלפוני עם הקשיש ולוודא שהוא חש בטוב.

כך למשל אם לפי התבנית נראה שהקשיש מבלה כשעה מול הטלוויזיה בין השעות שבע לשמונה בערב וביום אחד מתגלה כי הוא יושב במשך שעתיים מול הטלוויזיה, ניתן ליצור עמו קשר ולבדוק האם הכול כשורה. במערכות המתקדמות ביותר ניתן גם לשלב מצלמות רשת. המצלמות לא פועלות בכל רגע נתון, אלא רק כשהקשיש אינו זמין ועולה החשד לכך שמצבו בכי רע.

מכשירים לניטור המצב הבריאותי באופן עצמאי

עד לפני מספר שנים, כל אימת שהיה צריך לערוך מדידות דוגמת מדידת לחץ דם או מדידה של רמת הסוכר בדם ובכל פעם שהיה צריך לבצע בדיקות שונות דוגמת בדיקה של קצב הלב, לא היה מנוס מלגשת לקליניקה של רופא המשפחה או הקרדיולוג למזל. הודות להתפתחויות הטכנולוגיות שלא פסחו גם על תחום הרפואה מן הסתם, כיום ניתן לקבל תמונת מצב רחבה ביותר בנוגע למצבו הבריאותי של הנבדק מבלי שייצא מהבית.

מעבר לכך, כיום כבר ניתן לקבל נתונים רבים בנוגע למצבו הבריאותי של הנבדק גם כאשר הרופא נמצא במרחק של קילומטרים רבים ממנו. המכשור החדיש מאפשר לקשיש המעוניין להמשיך לגור בביתו לבצע בדיקות מסוגים שונים באופן עצמאי ופשוט לשלוח את הנתונים בזמן אמת לרופאים הרלוונטיים לצורך קבלת חוות הדעת שלהם.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715459

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר