בית נגיש והתאמת הבית

בית נגיש והתאמת הביתכאשר אדם קשיש בוחר להישאר לגור בביתו תוך הימנעות ממעבר למגורים במסגרת של דיור מוגן מחוץ לבית, לא אחת עליו לבצע מספר שינויים בדירתו על מנת שאכן יוכל להמשיך ולגור בה. למעשה, במקרים רבים מספור אנו עדים לכך שאי ביצוע השינויים הנחוצים בדירה, מהווה לא פחות מסכנת חיים. את המאמר שלפניכם כתבנו על מנת שתוכלו להבין במה כרוכה הנגשת הבית לדייר המזדקן וכיצד ניתן להתאים את החלל הקיים לצרכים המשתנים של בני גיל הזהב.

סידור הדירה בצורה הנכונה והמתאימה ביותר

דירות עמוסות ברהיטים, המאורגנות בצורה צפופה מאוד ודחוסה מאוד, פחות מתאימות עבור בני גיל הזהב. למעשה, ככל שהדירה מעוצבת בצפיפות רבה יותר, כך המכשולים הפיזיים בדירה רבים יותר והסיכוי לנפילות גבוה יותר בהתאם.

ככל שאנו מזדקנים, אנו זקוקים למרחב תנועה גדול יותר ולפיכך כאשר מבצעים את עבודות ההתאמה, יש לדאוג לכך שהרהיטים השונים יוצמדו לקיר וכי רק הרהיטים החשובים יושארו בבית. כמו כן, חשוב להימנע ממיקום של חפצים שבירים או עדינים במקומות המעמידים אותם בסיכון לנפילות ולהקפיד על כך שמתחם הכניסה והיציאה מהדירה יהיה נקי במיוחד מרהיטים או ציוד. כמובן שאת עבודות האלימינציה והפינוי יש לבצע אך ורק בשיתוף פעולה מלא עם הדיירים.

התקנה של לחצני מצוקה

לחצני המצוקה מאפשרים לקשיש להזעיק את שירותי רפואת החירום באופן מידי בכל מקרה של נפילה או הידרדרות מהירה במצבו הרפואי. בעזרת לחצני המצוקה, בלחיצת כפתור אחת יכול הקשיש להזעיק אמבולנס לדירתו, מבלי לומר ולו מילה אחת.

מומלץ להתקין לחצני מצוקה בסלון, בחדר השינה, במטבח, בחדר הרחצה ועוד בהתאם לצורך (כמו כן הקשיש יכול לענוד לחצן אחד על גופו בשרשרת, שעון או צמיד). הלחצנים המודרניים מקצרים משמעותית את זמני התגובה של מוקדי החירום ולמעשה מאפשרים לא אחת להציל חיים.

הרחבת משקופים ובניית רמפות

אם הקשיש נתון בכיסא גלגלים, רוב הסיכויים שלפני שיוכל לחזור ולגור בדירתו או על מנת שיוכל להמשיך ולהתגורר בדירתו, יהיה עליו לדאוג להרחבת המשקופים של דלתות הפנים. הרחבת הפתחים של החדרים כרוכה בהסרת המשקופים הקיימים, הרחבת הפתחים והתקנה של משקופים חדשים (כמובן שיהיה גם צורך להתקין דלתות חדשות ורחבות יותר). במידת הצורך, ניתן יהיה לבנות רמפות בכניסה למבנה לצורך הנגשת הכניסה.

אביזרים ומוצרים להגברת הנגישות

ישנו מגוון רחב ביותר של אביזרים ומוצרים המיועדים להגברת הנגישות עבור בני גיל הזהב. להלן כמה מהם על קצה המזלג:

  • ידיות ומעקות – ידיות ומעקות נהוג להתקין בעיקר בחדר הרחצה וליד המיטה של הקשיש. אביזרים אלו מאפשרים לקשיש להיתמך בהם ולהפעיל את שרירי הידיים שלו על מנת לעבור למיטה, לקום מהמיטה, לעבור מכיסא הגלגלים לאסלה ללא סיוע של אדם נוסף ועוד.
  • מנוף ביתי – המנוף הביתי מסייע לקשיש הסיעודי לעבור מכיסא הגלגלים לאמבטיה, מהמיטה לכיסא הגלגלים ועוד.
  • מיטה רפואית – המיטה הרפואית מצוידת במנגנונים הידראוליים או חשמליים המאפשרים לקשיש לעבור ממצב שכיבה למצב ישיבה בקלות, ללא שימוש בשריריו.
  • כלי אוכל ייעודיים הכוונה היא למשל לסכו"ם המעוצב בצורה מיוחדת, המתאים עבור קשישים הסובלים מבעיות מפרקים, כוס מיוחדת המקלה על בליעת הכדורים והתרופות, שוליים לצלחת למניעת פיזור תוכן הצלחת על השולחן, מכשיר לריסוק או לחציית כדורים ועוד.
  • כריות למניעת פצעי לחץ – כריות המיוצרות מחומרים מיוחדים המאפשרות לפזר את משקל הקשיש על פני שטח פנים רחב יותר על מנת למנוע לחץ ממוקד על אזור קטן.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715459

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר