עזרים ואביזרים לקשישים

עזרים ואביזרים לקשישיםעל מנת שהמשך המגורים בדירה הנוכחית של הקשיש יהיה בר ביצוע ועל מנת שחייו ימשיכו להיות נוחים במידת האפשר, עליו לדאוג למספר עזרים המותאמים באופן ספציפי לאוכלוסייה הגריאטרית. במאמר שלפניכם נפרט בנקודות אודות העזרים הרלוונטיים השונים.

כיסא רחצה ושירותים

כיסא רחצה ושירותים מיועד עבור אלו המתקשים לקום מהכיסא לצורך התרוקנות או רחצה. הכיסאות המודרניים מיוצרים מחומרים עמידים היכולים לשמש את הקשיש למשך שנים רבות. בין היתר מדובר בשלד נירוסטה שלא מעלה חלודה, בסיר פלסטיק נשלף שלא סופג ריחות ומתנקה בקלות ובמשטחים תומכים מרופדים שאינם סופגים רטיבות.

ישנו מגוון רחב של דגמי כסאות רחצה ושירותים. כך לדוגמה ישנם דגמים המצוידים בגלגלים ובציוד המאפשר להתרוקן בכל מקום ולעומת זאת ישנם אחרים המתאימים רק עבור חדר השירותים, שאינם ניידים. הדגמים השונים מגיעים במידות שונות, בהתאם למידות הגוף של הקשיש, ישנם דגמים שמתאימים רק עבור התרוקנות אך לא עבור רחצה ועוד.

כף עזר ארוכה לנעילת נעליים

כולנו מכירים את כפות העזר המסייעות לנו לנעול נעליים בקלות וללא מאמץ. עם זאת, רבים לא מכירים את הכפות הארוכות. הכפות הארוכות הופכות את נעילת הנעליים לפשוטה במיוחד שכן הן לא מצריכות מאתנו להתכופף בזמן הנעילה של הנעל. מדובר בכפות חזקות במיוחד, שאינן נשברות גם כשמופעלים עליהן עומסים גבוהים יחסית.

בהקשר זה יש לציין כי ישנו מכשיר עזר נוסף, הנקרא "מקל עזר ללבישת בגדים", המצויד בוו בקצהו האחד, המסייע לקשיש להתלבש באופן עצמאי ללא עזרה.

עוזר לגריבת גרביים

עוזר לגריבת גרביים הוא מתקן המיועד עבור אלו הסובלים ממוגבלויות בתנועה, אך בעיקרון יכול להתאים עבור כל אדם המתקשה להתכופף ולגרוב ללא סיוע את גרביו בכוחות עצמו.

מדובר למעשה במתקן פלסטי פשוט המעוצב בצורת כף רגל. על המתקן יש לגרוב את הגרב, לאחר מכן יש להכניס את כף הרגל לתוך המתקן וכאשר כף הרגל מונחת במקומה, יש לשלוף את המתקן באופן כזה שיגרום לגרב "להתלבש" על כף הרגל. המתקן מצויד בשרוכים ארוכים המאפשרים לשלוף אותו בקלות.

כלי אוכל ייעודיים לקשישים

היכולת לאכול באופן עצמאי היא אחת מהיכולות שברצוננו לשמר זמן רב ככל שניתן וזאת כיוון שמדובר באחת היכולות הראשונות שאנו רוכשים בחיינו ובהתאם לכך היא מסמלת עצמאות ומסוגלות.

על מנת לסייע לקשיש להתמודד עם השינויים שמתחוללים בגופו ובמצב בריאותו ולאפשר לו להמשיך לאכול באופן עצמאי חרף הבעיות השונות מהן הוא סובל, מומלץ להתעניין במבחר המסנוור של כלי האוכל המותאמים לקשישים. להלן כמה מהם על קצה המזלג:

  • משטח נגד החלקה – משטח נגד החלקה מאפשר למקם את הצלחת על כל משטח מבלי לחשוש מפני תזוזה שלה בזמן הארוחה. כמו כן, המשטח מאפשר לקשיש לבשל בכוחות עצמו ולבצע פעולות שונות כמו לדוגמה טריפת ביצים, בחישה או חיתוך מבלי לחשוש מתזוזה לא צפויה של הקערה או קרש החיתוך למשל.
  • כלי אוכל מכופפים – קשישים הסובלים מבעיות במפרקים בדגש על דלקת מפרקים ניוונית, הגורמות לעיוות בצורת המפרקים ולנוקשות מפרקית, יכולים להתנסות באכילה עצמאית בעזרת כלי אוכל מכופפים, המפצים על העיוות באנטומיה של המפרק.
  • שוליים לצלחות – שוליים לצלחות מסייעים לקשישים הסובלים משיתוק בצד אחד של הגוף או מחולשה של שרירי הידיים לאכול באופן מכובד, מבלי לפזר את תוכן הצלחת על השולחן.
  • Multi holder רצועה מיוחדת המאפשרת לאחוז מזלג, סכין או כף באמצעות כיס מיוחד המחובר אליה. הרצועה מתלבשת מסביב לכף היד ומונעת מהעצמים השונים להישמט מידו של הקשיש. כמו כן ניתן להשתמש ברצועה לצורך אחיזה של כלים נוספים דוגמת מסרק שיער, מכונת גילוח חשמלית ועוד.
  • ידית עיבוי – ידית ייעודית שניתן לחבר לסכין, כף או מזלג על מנת לשפר את האחיזה בזמן האכילה. הידית ניתנת גם כן לחיבור לכלי כתיבה או מברשת שיניים למשל ומקלה על האחיזה בכך שהיא מגדילה את קוטר הידית של הכלים השונים.

כוס לבליעת כדורים

כוס ייעודית בעלת מכסה מיוחד, המסייעת לאלו המתקשים בבליעת כדורים. את הכוס יש למלא בנוזל ולהכניס לנוזל את הכדורים שיש ליטול. לאחר מכן יש להבריג את המכסה המיוחד, המאפשר ללגום את הנוזל בעת בליעת הכדורים. בנוסף לכך, יש להזכיר בהקשר זה את חוצה הכדורים ומרסק הכדורים, המתאימים לריסוק או חצייה של כדורים ספציפיים (לא כל כדור ניתן לחצות או לרסק, קחו זאת לתשומת לבכם).

כרית למניעת פצעי לחץ

פצעי לחץ מהווים סכנה חמורה עבור קשישים המרותקים לכיסא גלגלים או למיטה. על מנת להפחית את הסיכוי להתפתחות של פצעי לחץ פותחו במהלך העשורים השונים דגמים שונים של כריות ייעודיות המיוצרות מחומרים המאפשרים לפזר את משקל גופו של הקשיש על פני שטח פנים גדול יותר למניעת לחץ ממוקד על אזור אחד בלבד. כריות אלו מתאימות כמובן גם עבור קשישים הסובלים מפצעי לחץ ובמקרה הזה מיועדות למנוע החמרה במצב הפצעים.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715459

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר