לחצן מצוקה – לשקט הנפשי שלכם!

לחצן מצוקההחשש מפני נפילה לא צפויה, מהחמרה או מהידרדרות מהירה במצב הבריאותי, מהווה את מנת חלקם של קשישים רבים בישראל כמו בכל מקום אחר בעולם והחשש גדול במיוחד כאשר מדובר בקשישים החיים בגפם.

הסיבה לכך נעוצה בעובדה שעבור אוכלוסייה זו יכול להיווצר מצב שבו יישארו מוטלים בדירתם במשך זמן רב מבלי שאיש יהיה מודע לכך. במקרים רבים מדובר בקשישים המוטלים על הרצפה, בהכרה מלאה, ללא יכולת להגיע למכשיר הטלפון או ללא יכולת לחייג את המספר המתאים ולהזעיק עזרה.

בדיוק כאן נכנסים לתמונה לחצני המצוקה המודרניים. לחצן מצוקה הוא מעין מתג או לחצן המאפשר לקשיש הנמצא במצוקה ליצור קשר באופן מידי עם מגן דוד אדום, מוקד פרטי כלשהו, כוחות המשטרה ועוד.

הגוף אליו מחובר לחצן המצוקה נקבע מראש, כשבכל מקרה מדובר בגורם המספק זמינות מלאה מסביב לשעון, עשרים וארבע שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. באופן כזה הקשיש יודע בוודאות שלא משנה באיזו שעה ייפול ובאיזו יום, הרי שיהיה מישהו שיהיה מודע לכך שהוא זקוק לסיוע ועזרה באופן מידי ויחוש לעזרתו תוך שניות מרגע קבלת אות המצוקה.

היכן מותקנים לחצני המצוקה?

בעבר נהוג היה להתקין לחצני מצוקה במספר נקודות אסטרטגיות ברחבי הבית כמו לדוגמה בחדר הרחצה, סמוך לדלת הכניסה, סמוך למיטתו של הקשיש ועוד. עם זאת, מן הסתם לא ניתן אף פעם לצפות מראש את המיקום המדויק של הנפילה ולפיכך במהלך השנים פותחו לחצנים אלחוטיים. את הלחצן האלחוטי ניתן לשלב בשרשרת או בצמיד כך שהקשיש יכול פשוט לענוד את הלחצן על גופו בכל עת.

לחצני מצוקה לצרכים שונים

בדרך כלל לחצן המצוקה מחובר למוקד של שירותי רפואה הפועלים מסביב לשעון, אך חשוב לדעת כי ניתן לחבר את הלחצן גם למוקד המשטרתי. באופן כזה יכול הקשיש ליהנות מביטחון ומשקט נפשי תוך ידיעה שבשעת צרה או פלישה לדירתו, יהיה מי שיחוש לעזרתו. מדי שנה קשישים רבים נשדדים בדירותיהם על ידי זרים שעקבו אחריהם עד לדירתם או על ידי אנשים שהם מכירים כאשר בחלק ניכר מהמקרים מופעלת כלפי הקשישים גם אלימות.

במקום להתמודד עם האיומים לבד, ניתן פשוט להתקין לחצני מצוקה בדירה ולהחיש את כוחות המשטרה לדירתו של הקשיש במהירות. מעבר לכך, ניתן גם לחבר את לחצן המצוקה לטלפונים של בני משפחתו של הקשיש, בעיקר אם מדובר במצב שבו בני המשפחה של הקשיש מתגוררים בסביבתו הקרובה של הקשיש ויכולים לחוש אליו תוך זמן קצר במקרה הצורך.

היתרון של לחצן המצוקה בנוגע לשקט הנפשי

חשוב לציין כי מעבר לכך שלחצן המצוקה מאפשר לקשיש ליהנות משירותי רפואה וסיוע בכל יום ובכל שעה, הרי שמדובר ביופי של דרך לשמור על השקט הנפשי, השלווה והרוגע. למעשה, עצם הידיעה כי לחצן המצוקה נמצא בהישג יד, יש בה כדי לגרום לקשיש להפחית את מפלס החרדה והדאגה ולתרום לביטחונו האישי.

מעבר לביטחונו העצמי, לתחושת הביטחון בביתו או דירתו ולרווחתו של הקשיש, יש לציין בנוסף כי לחצני המצוקה גם מגבירים את תחושת הביטחון בקרב בני משפחתו של הקשיש שכן גם הם, בדיוק כמוהו, יודעים שבכל רגע נתון באפשרותו להזעיק עזרה דחופה.

לפיכך, אין זה פלא שלחצני המצוקה נמנים על האלמנטים הבסיסיים ביותר במסגרת מעטפת השירותים הנקראת "דיור מוגן בבית": כיום על מנת להתאים את ביתו של האדם המבוגר למגורים תוך מתן תשומת לב לצרכים המשתנים שלו, יש בראש ובראשונה להתקין לחצני מצוקה.

 

אולי יעניין אותך גם:

מהם השירותים המרכיבים את עלויות המחיה בבית אבות ובדיור מוגן?

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715459

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר