כיצד מצטרפים לדיור מוגן בבית?

כיצד מצטרפים לדיור מוגן בבית?לפני שניתן לדון באופן שבו ניתן להצטרף למסגרת של דיור מוגן בבית, יש תחילה לקרוא כמה שיותר מידע על הנושא ולשוחח עם כמה שיותר קשישים שבחרו במסגרת זו. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שמדובר בצעד שיש לבצע רק לאחר שקלול של נתונים רבים מאוד.

למעשה, ככל שיותר מידע ייאסף וככל שיתקבלו יותר נתונים ממספר רב יותר של אנשים, כך ניתן יהיה לקבל תמונת מצב שלמה יותר ומלאה יותר. בנוסף לכך, בשלב איסוף המידע יש להכין רשימה של החברות והארגונים השונים המספקים שירותים של דיור מוגן בבית.

רבים לא יודעים זאת ולכן זהו אולי המקום לציין כי מדובר בתחום חדש יחסית בארץ ולכן מספר הגופים הפועלים בו נמוך יחסית. החדשות הטובות הן שמדובר על ענף המתפתח במהירות רבה מאוד.

יצירת קשר עם הגופים הרלוונטיים

לאחר שהתקבלה ההחלטה על כך שהישארות בדירת המגורים הנוכחית היא הבחירה הנכונה, יש להתחיל ליצור קשר עם הגופים השונים הפועלים בסביבת המגורים של הקשיש ולקבל הצעות מחיר. חשוב מאוד לערוך רשימה מסודרת ומפורטת שבה ירוכזו כל הנתונים הרלוונטיים ומומלץ לערוך את הנתונים בטבלה שבה יופיעו העמודות הבאות:

  • סוג השירותים – הכוונה היא לשירותי כביסה, שירותי רפואה, שירותי הסעות ושליחויות ועוד.
  • חיי חברה – יש לברר האם החברה מספקת הזדמנויות למפגשים חברתיים בדגש על הרצאות העשרה, חוגים ועוד.
  • עלות החבילות השונות – ישנן חברות המציעות ללקוחותיהן מספר חבילות אפשריות במחירים שונים, מהן ניתן לבחור בהתאם לצורך את השירותים הדרושים.
  • פרטים מזהים ופרטי התקשרות.

קביעת הצרכים של הקשיש ובחירת השירותים

לאחר שייאספו כל הנתונים הרלוונטיים, יש לעבור על השירותים השונים ועל המחירים ולהחליט לאילו שירותים נזקק הקשיש. כך לדוגמה ישנם קשישים הזקוקים לשירותי הסעות בעוד שאחרים עדיין מחזיקים ברכב וכשירים לנהיגה. באופן דומה ישנם הזקוקים לשירותי ארוחות בעוד שאחרים מסוגלים להכין את ארוחותיהם באופן עצמאי.

לאחר שמסיימים למפות את הצרכים של הקשיש, מחליטים לאילו שירותים הוא זקוק ומבצעים השוואת מחירים לפי ההצעות שנאספו בשלב הקודם.

בדיקת חוזה ההתקשרות

לאחר שבוחרים את החברה שמציעה את החבילה הרלוונטית והאטרקטיבית ביותר, יש לקחת את חוזה ההתקשרות לבדיקה. מומלץ ביותר להימנע מחתימה על החוזה בתנאי לחץ ובחופזה: גם אם נציגי השירות של החברה טוענים כי המבצע הנוכחי רלוונטי רק לאותו היום, עדיין מומלץ שלא לחתום על החוזה לפני שיעבור בדיקה אצל מספר אנשים עליהם הקשיש סומך בעיניים עצומות.

מומלץ לקחת את הזמן, לקרוא בעיון את כל הסעיפים ולא לחתום על החוזה כל עוד הלקוח לא הבין את המשמעויות של כל סעיף וסעיף. חשוב להימנע מחתימה על חוזים לטווח ארוך מדי, שכן מעבר לחברה אחרת לא מצריך מעבר דירה ולפיכך הוא נחשב לקל יותר ממעבר בין מסגרת אחת של דיור מוגן לאחרת.

מעבר בין חברות של דיור מוגן בבית

לאחר החתימה על חוזה ההתקשרות חשוב להשאיר את היד על הדופק ולא לנוח על זרי הדפנה. הכוונה היא שלא אחת צצות הזדמנויות חדשות או חברות צעירות, המציעות הצעות אטרקטיביות במיוחד. כפי שציינו, בניגוד למעבר בין מסגרות של דיור מוגן סטנדרטי, המעבר בין חברה אחת המספקת שירותים בתחום הדיור המוגן בבית לחברה אחרת הפועלת בתחום, נחשב לקל מאין כמוהו וזאת כיוון שהוא לא מצריך מהלקוחות לעבור דירה.

בהתאם לכך, לא צריך לחשוש מפני מעבר לחברה אחרת, כל עוד מדובר בחברה המציעה מעטפת אטרקטיבית ומשתלמת יותר.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715459

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר