בטיחות וביטחון אישי בגיל הזהב

בטיחות וביטחון אישי בגיל הזהבכאשר אדם קשיש מתלבט בנוגע לאפשרות של מעבר למגורים מחוץ לדירתו הנוכחית במסגרת של דיור מוגן, עומדים לנגד עיניו נושאים רבים ותחומים רבים שיש לשקול בכובד ראש, כשאחד מהנושאים החשובים ביותר שעולים בכל מקרה שכזה הוא נושא הביטחון האישי.

לפי הנתונים שנאספו במשטרת ישראל, קרוב לשבעה אחוז מהתיקים הפליליים שנפתחו בין שנת 2011-2013 במדינת ישראל, נפתחו בגין חשדות לעבירות שבוצעו נגד קורבנות בני שישים וחמש ומעלה. מדובר בנתון מדאיג ביותר, במיוחד לאור העובדה שכיום ידוע כי חלק ניכר ממקרי האלימות המבוצעים נגד קשישים ובדומה לכך גם מקרי ההתעללות, השוד וכיוצא באלה, נותרים לא מדווחים על רקע של בושה, פחד ועוד.

מעבר לכל זה, ישנם קשישים רבים הסבורים כי אם ידווחו על כך שעברו התעללות, שחוו פריצה או שנפלו קורבן למעשה אלימות בזמן ששהו בדירתם, יבחרו בני משפחתם להעבירם למסגרת דיור אלטרנטיבית מחוץ לבית ולפיכך הם בוחרים לשתוק ולא לשתף איש במקרה הקשה שאירע להם.

החשיבות העליונה של הגברת תחושת הביטחון האישי

בסקר נרחב שנערך בשנת 2011 על ידי מרכז הידע לחקר הזדקנות האוכלוסייה בישראל (האוניברסיטה העברית), נמצא כי 65% מהמשתתפים מודאגים מאוד מרמת הפשיעה באזור בו הם גרים וכי יותר ממחצית מהמשתתפים חוששים מפני פריצה לדירתם או ממעשי גניבה.

כמו כן, יש לציין כי במחקרים רבים שבוצעו בנושא זה נמצא כי ככל שהקשיש מבוגר יותר, ככל שהוא סובל ממוגבלות תפקודית ומנטאלית חמורה יותר וככל שהיכולת הקוגניטיבית שלו ירודה יותר, כך הוא נמצא בסיכון גבוה יותר לפגיעה מצד זרים.

לאור כל זאת, מובן וברור לכל שישנה חשיבות עליונה להגביר את תחושת הביטחון האישי של הקשיש בדירתו בכל מקרה שבו קיים רצון להמשיך ולגור בדירה הנוכחית. במאמר שלפניכם נפרט אודות מספר דרכים בהן ניתן לנקוט על מנת להגביר את הביטחון האישי של הקשיש.

התקנת לחצני מצוקה

לחצני המצוקה מאפשרים לקשיש ליצור קשר עם כוחות הביטחון בלחיצת כפתור ותו לא. את לחצני המצוקה ניתן להתקין סמוך לדלת הכניסה לבית, כך שהקשיש יכול להזעיק את כוחות הביטחון כל אימת שהוא חש מאוים אך בנוסף לכך, ניתן כיום לענוד את לחצן המצוקה בשרשרת מסביב לצוואר, בצמיד או לשלב אותו בשעון היד. באופן כזה הקשיש יכול להיות רגוע ביודעו כי במקרה הצורך, יוכל פשוט ללחוץ על הכפתור והגורמים הרלוונטיים יחושו לעזרתו.

סייר ביטחון

סייר ביטחון הוא שירות מיוחד המיועד עבור קשישים החשים כי הם נמצאים בסכנה מסוימת, בדגש על סכנת פריצה או מעשי שוד בדירתם. סייר הביטחון יגיע לפי קריאה לביתו של הקשיש, יבצע סריקה נרחבת של סביבת ביתו ובסיום הבדיקה יעביר לקשיש ו/או לבני משפחתו את הנתונים שאסף ואת מסקנותיו בנוגע לרמת הביטחון של הקשיש. במסגרת הדו"ח לא אחת מצוינות נקודות התורפה שיש לטפל בהן, שיש בהן כדי להקל על מלאכתו של הפורץ הממוצע.

עינית דיגיטלית לדלת הבית

בגילאים המבוגרים הן חוש השמיעה והן חוש הראיה הולכים ונחלשים וכתוצאה מכך, לא תמיד קל או פשוט לזהות את זה העומד מצדה השני של הדלת. אם לא די בכך, הרי שבאופן טבעי הקומה הולכת ונעשית נמוכה במהלך ההזדקנות ולא אחת נוצר מצב שבו הקשיש מתקשה להגיע לעינית של הדלת. על מנת לאפשר לקשיש לזהות את העומד בצדה השני של דלת הכניסה לדירתו, באו לעולם בשנים האחרונות דגמים רבים של עיניות דיגיטליות לדלת.

מדובר בעיניות המסוגלות לשדר אותות וידאו בזמן אמת למסך הממוקם על דלת הכניסה (מהצד הפנימי של הדלת כמובן). בעזרת המסך יכול הקשיש לוודא כי האדם העומד מאחורי הדלת הוא אדם מוכר שניתן להכניס לדירה. בחלק מהדגמים החדשים ישנה אפשרות לצלם את האדם המעוניין להיכנס לדירתו של הקשיש, על מנת לברר את זהותו במשטרה למשל.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715459

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר