שירותי בריאות

שירותים רפואיים לדיור מוגן בביתאין זה סוד שבני גיל הזהב נתונים בסיכון להידרדרות במצב הבריאותי, כשלא אחת ההידרדרות מתרחשת באופן פתאומי וללא הכנה מוקדמת. הבעיות הבריאותיות בדרך כלל גורמות לירידה בניידות ולקושי בביצוע מטלות יומיומיות כשבמקרים החמורים ביותר, הקשיש מגיע למצב סיעודי. מצב זה מחייב העסקה של כוח עזר לצורך ביצוע המשימות היומיומיות הפשוטות ביותר, כשבין היתר מדובר ברחצה, אכילה, מעבר משכיבה לישיבה ומישיבה לעמידה, לבוש ועוד.

הבריאות הירודה או לכל הפחות הציפייה להידרדרות בבריאות גורמת לקשישים רבים לעזוב מבעוד מועד את דירתם ולעבור להתגורר במסגרת של דיור מוגן. לרוע המזל, המעבר לא אחת מוביל להידרדרות במצבם וזאת כיוון שבהשוואה למעברים המבוצעים בגילאים צעירים יותר, כל שינוי וכל מעבר בגילאים מתקדמים, קשה יותר, מאתגר יותר ודורש משאבים רבים יותר, שאינם תמיד בנמצא.

האם ניתן להמשיך ולהתגורר בבית מבלי לוותר על שירותי הרפואה החשובים?

החדשות הטובות הן שכיום כבר אין צורך לבחור בין הישארות בדירת המגורים הנוכחית לבין שירותי רפואה איכותיים. כאשר בוחרים באפשרות של דיור מוגן בבית, ניתן ליהנות מכל העולמות גם יחד מבלי להתפשר ומבלי לוותר על דבר.

למעשה, לא זו בלבד ששירותי הרפואה הניתנים למתגוררים במסגרת הדיור המוגן בבית לא נופלים במאום משירותי הרפואה והבריאות הניתנים לאלו המתגוררים במסגרות הדיור המוגן הסטנדרטיות, אלא שבמקרים רבים מדובר על שירותים משופרים ואיכותיים יותר.

שירותי רפואה בקהילה

בגיל המבוגר לא תמיד ניתן להתנייד בקלות כשלמעשה ככל שאנחנו מזדקנים, היציאה מהדירה וההגעה למקום חפצנו הופכת למאתגרת יותר וקשה יותר. כתוצאה מכך, קשישים רבים הבוחרים להמשיך לגור בדירתם הנוכחית, מדלגים על בדיקות מעקב חשובות וממעטים להגיע לרופא המשפחה שלהם לצורכי בירורים רפואיים חשובים.

חשוב לדעת כי החברות העוסקות כיום בתחום הדיור המוגן בבית, מספקות שירותי הסעות אישיים, המאפשרים ללקוחותיהן להגיע לכל צורך שהוא לשירותי הרפואה בקהילה. הנהגים האדיבים והמקצועיים הפועלים בחברות השונות ימתינו לקשיש עד שיסיים את עיסוקיו ויסיעו אותו עד לדירתו, כדי שלא יצטרך להתמודד עם מוניות או אוטובוסים.

רופא ובדיקות עד הבית

אם הקשיש מתקשה לצאת מדירתו, באפשרותו ליהנות במסגרת מעטפת השירותים של הדיור המוגן בבית מביקור של רופא בדירתו. הרופא יכול להגיע אחת לשבוע או שבועיים בהתאם למה שנקבע מולו מראש, אך בהחלט ניתן גם להזמין את הרופא לביצוע בדיקות בהתאם לצורך בהתרעה קצרה.

רפואת חירום

קשיש המחליט להישאר בדירתו במסגרת דיור מוגן בבית, צריך בראש ובראשונה לדאוג להתקנת לחצני מצוקה. לחצני המצוקה מאפשרים לו ליצור קשר בלחיצת כפתור עם מוקדי הרפואה הרלוונטיים ולהזעיק צוות רפואי באופן בהול. כמו כן, ניתן לענוד לחצן מצוקה בשרשרת או צמיד יד, על מנת למנוע מצב שבו הקשיש נופל למשל ואינו מסוגל להגיע ללחצן.

רפואה מרחוק

הודות למספר התקדמויות טכנולוגיות שהתרחשו בשנים האחרונות, ניתן לבצע בדיקות רפואיות שונות מרחוק, ללא נוכחות פיזית של רופא. כך למשל הקשיש יכול להתחבר למכשיר א.ק.ג ולשלוח את הנתונים לקרדיולוג שלו בלחיצת כפתור על מנת לברר תסמינים שונים שהוא חש בלבו ובדיוק באותו האופן הקשיש יכול להניח את אצבעו על גלוקומטר מספר פעמים במהלך היממה, לשדר את התוצאות לרופא המטפל בו ולגלות האם הוא סובל מתנודות ברמות הסוכר המחייבות התייחסות רפואית.

שירותי הרפואה המרוחקים כמו טלרפואה מייעלים את העבודה מול הרופאים השונים ויתרונם המרכזי בא לידי ביטוי בכך שהם מאפשרים לקשיש לחסוך זמן מיותר ואנרגיה מיותרת על ביקורים שאינם נחוצים, בקליניקות של הרופאים השונים.

מיי מדיק

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715459

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר