יתרונות וחסרונות של דיור מוגן בבית

יתרונות וחסרונות של דיור מוגן בביתרוב הסיכויים ששמעתם לאחרונה על האפשרות של דיור מוגן בבית והתלבטתם בנוגע למידת ההתאמה של האפשרות עבורכם או עבור בני משפחתכם המזדקנים. אם אכן כך הם פני הדברים, אנחנו שמחים לבשר לכם שהגעתם בדיוק למקום הנכון עבורכם: במאמר שלפניכם נפרט הן אודות החסרונות של הדיור המוגן בבית והן אודות היתרונות של אפשרות זו, על מנת שתוכלו לקבל תמונת מצב רחבה ככל האפשר ואובייקטיבית ככל האפשר.

לאלו מבינכם שטרם ערכו היכרות עם האפשרות המיוחדת הזו, נציין על קצה המזלג כי מדובר במעטפת שירותים המאפשרת לקשיש להמשיך להתגורר בביתו גם אם לכאורה מצבו הבריאותי לא מאפשר זאת. מדובר במערכת שלמה של שירותים הכוללת בין היתר שירותי בריאות ורפואה, שירותי אחזקה ותיקונים, משלוח ארוחות, שירותי כביסה ועוד.

מה הם היתרונות של דיור מוגן בבית על קצה המזלג?

להלן היתרונות המרכזיים של דיור מוגן בבית בנקודות:

  • ככל שאנו מזדקנים, הקושי לבצע שינויים חדים ומעברים מאתגרים הופך לרב יותר כך שעצם המעבר עצמו הופך למאתגר יותר. הכוונה היא גם למישור הפרקטי כמובן, הקשור לאריזת הציוד והרהיטים אך גם למישור הנפשי. במקרים רבים העזיבה של הסביבה המוכרת קשה יותר באופן משמעותי מהקושי הכרוך בעניינים הלוגיסטיים (בעיקר כשמדובר בדירה שהקשיש התגורר בה שנים רבות), קחו זאת לתשומת לבכם.
  • קשישים רבים חווים הידרדרות במצבם זמן קצר לאחר המעבר לדיור מוגן משום שהמעבר מצריך מהם אנרגיות רבות שאינן בנמצא. כאשר הקשיש נשאר בביתו, הוא לא צריך להשקיע אנרגיה מיותרת, שכן הוא יכול להמשיך לחיות את חיי השגרה הרגילים שלו ללא הפרעות.
  • לא אחת אנו שומעים על מקרים לא נעימים בלשון המעטה שהתרחשו במסגרת של דיור מוגן (מחוץ לבית). כאשר הקשיש ממשיך לגור בביתו, הסיכוי למקרים מעין אלו נמוך ביותר.
  • כאשר הקשיש נהנה מרמה גבוהה של עצמאות, הוא משמר את תחושת המסוגלות האישית שלו. לתחושת המסוגלות ישנו קשר ישיר והשפעה אדירה הן על הבריאות הפיזית והן על המצב הקוגניטיבי והמנטאלי.
  • מעבר לכל זה, חשוב לציין כי הבחירה להישאר בבית לא כרוכה בוויתור כלשהו. החברות העוסקות בתחום הדיור המוגן בבית מספקות ללקוחותיהן מעטפת עשירה הכוללת בין היתר חוגי העשרה והרצאות, פעילויות מיוחדות לבני גיל הזהב, שירותי רפואה מתקדמים מסביב לשעון ועוד.

מה הם החסרונות המרכזיים של דיור מוגן בבית על קצה המזלג?

להלן החסרונות המרכזיים של דיור מוגן בבית בנקודות:

  • לעתים המגורים בבית יכולים לגרום לתחושת בדידות, בעיקר כשמדובר בקשיש החי בגפו. באספקט הזה דווקא היציאה מהבית מחזיקה ביתרון כיוון שבמסגרות של דיור מוגן, הקשיש נהנה מהאפשרות ליצור קשרים חברתיים חדשים עם בני גילו המתגוררים יחד עמו במסגרת הדיור המוגן.
  • באופן גורף מסגרות הדיור המוגן (החיצוניות) נחשבות לבטוחות יותר ומוגנות יותר בהשוואה למגורים בבית, כשבין היתר המבנים בהם מתגוררים הקשישים מצוידים במאבטחים ובפקידי קבלה שלא מאשרים את הכניסה של כל מאן דהו למבנה, לטובת ביטחון הדיירים.
  • לא אחת על מנת להפוך את דירתו של הקשיש לנגישה יותר ולמתאימה לצרכים המשתנים, יש לבצע עבודות שיפוצים נרחבות. הכוונה היא למשל להגדלת המעברים במסדרונות, הרחבת פתחי החדרים, התקנה של אביזרי עזר שונים דוגמת מעקות בחדר הרחצה ועוד. לא תמיד השינויים מתאפשרים מבחינה כלכלית ובנוסף לכך, מדובר על תקופה לא פשוטה ולפיכך קשישים רבים בוחרים פשוט לוותר עליה ולעבור להתגורר בדירה המותאמת לצרכיהם האישיים במסגרת של דיור מוגן.

אולי יעניין אותך גם:

בית אבות או דיור מוגן? הבחירה תלויה גם מצב תפקודי של ההורים שלנו

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715459

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר