שירותים לדיור מוגן בבית

שירותים לדיור מוגן בביתאמנם האפשרות להצטרף למסגרת של דיור מוגן בבית קיימת בישראל שנים ספורות בלבד, אך כבר היום הגופים השונים הפועלים בתחום מציעים ללקוחותיהם מעטפות מגוונות ביותר של שירותים. במאמר שלפניכם נפרט אודות השירותים השונים שהופכים את המסגרות השונות לאטרקטיביות ומוצלחות כל כך.

אספקת מזון וארוחות

אספקת המזון והארוחות מתאימה הן עבור קשישים המתקשים להכין את ארוחותיהם בכוחות עצמם והן עבור קשישים המעוניינים מדי פעם לנוח מהמטלות היומיומיות הקשורות בהכנת האוכל. באופן עקרוני כל אחת מהחברות הפועלת בתחום מאפשרת ללקוחותיה להזמין את כל הארוחות מדי יום ביומו, אך ניתן כמובן בהתאם לצורך ולרצון הלקוח, לבחור גם במשלוח של ארוחה אחת באופן קבוע (ארוחת צהריים חמה למשל) ושמדי פעם להזמין ארוחה נוספת או מספר ארוחות נוספות.

בנוסף לארוחות היומיומיות הקבועות, ניתן להזמין ארוחות מיוחדות. הכוונה היא למשל לארוחות חגיגיות לציון אירועים חשובים דוגמת יום הולדת או יום נישואין וארוחות חג המתאימות למספר סועדים, עבור הקשישים המתקשים לבשל, אך בכל זאת לא מוכנים לוותר על העונג שבאירוח בני המשפחה בחגים.

חוגים, הרצאות, מפגשים ופעילויות חברתיות

ישנם קשישים רבים החוששים מפני הבדידות הכרוכה בהישארות בדירת המגורים הנוכחית שלהם. החדשות הטובות הן שכיום במסגרת השירותים שמציעות החברות השונות שפועלות במסגרת הדיור המוגן בבית, ניתן ליהנות ממגוון רחב של שירותים חברתיים המעניקים הזדמנויות להכיר אנשים חדשים. הכוונה היא למשל לחוגים דוגמת חוגי יצירה, חוגי אמנות או חוגי התעמלות ופעילות גופנית, הרצאות העשרה בנושאים הרלוונטיים לבני הגיל השלישי ועוד.

אחזקה, תיקונים, כביסה וניקיון

ככל שאנחנו מזדקנים, כך הפעילויות שהיו בעבר פשוטות וקלות, הופכות למאתגרות יותר כשבשלב מסוים, התחזוקה הבסיסית של הבית והתיקונים הפשוטים ביותר, יכולים להפוך למסוכנים. כך לדוגמה קשיש הסובל מבעיות יציבות או מהפרעות בקצב הלב, יעמיד את עצמו בסיכון רב אם יטפס על סולם כדי להחליף נורה שרופה והדבר נכון גם בנוגע לקשיש שיעלה על כיסא על מנת להסיר אבק מארונות המטבח.

החברות השונות הפועלות בתחום הדיור המוגן בבית מציעות ללקוחותיהן שירותים מקצועיים של אחזקה ותיקונים באופן קבוע או לפי דרישה בהתאם לצורך. בהקשר זה יש לציין כי כל הגופים והחברות הפועלים בתחום זה, ללא יוצא מן הכלל מספקים שירותי כביסה איכותיים ושירותי ניקיון דירות מקצועיים.

הסעות ושליחויות

בעיות הניידות שמאפיינות את גיל הזהב, מקשות על קשישים רבים לבצע סידורים שונים, להגיע לבדיקות רפואיות, לרכוש מצרכים ועוד. בעקבות זאת, החברות המספקות שירותים של דיור מוגן בבית, מספקות ללקוחותיהן את האפשרות ליהנות מהסעות באופן קבוע או מזדמן. בנוסף לכך, אם מדובר למשל באיסוף של תרופות מבית המרקחת, איסוף מצרכים מהמכולת השכונתית או איסוף של זר פרחים לצורך העניין, הרי שלא תמיד יהיה צורך בהסעה, שכן לעתים ניתן יהיה להסתפק בשירות שליחויות, שגם אותו מספקים הגופים השונים בתחום.

עובד סיעודי

העובד הסיעודי נכנס לתמונה כאשר הקשיש מתקשה בביצוע פעולות בסיסיות ושגרתיות באופן עצמאי ונזקק לעזרה של אדם נוסף. הכוונה היא לפעולות דוגמת רחצה, לבוש, קימה מהמיטה, אכילה ועוד. באופן עקרוני המוסד לביטוח לאומי מסייע לקשישים הנמצאים במצב סיעודי בעזרת גמלת סיעוד, אך לא תמיד הגמלה ממלאת את כל צרכיו של הקשיש בתחום הסיעודי.

מאחר וכשהקשיש נמצא במצב סיעודי אין באפשרותו להמשיך להתגורר בגפו, הרי שישנו צורך להעסיק עובד סיעודי (מקומי או זר). במקרים רבים ההעסקה מתאפשרת דרך חברות הדיור המוגן בבית אך לעתים יהיה צורך להעסיק את העובד באופן עצמאי.

 

אולי יעניין אותך גם:

משרד הבריאות השיק תוכנית הגנה לבתי אבות ובתי דיור מוגן – מה היא כוללת?

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715459

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר