אפשרויות למימון של דיור מוגן בבית

אפשרויות למימון של דיור מוגן בביתאחד היתרונות המשמעותיים ביותר העומדים לצדו של הדיור המוגן בבית, בא לידי ביטוי בעלות הנמוכה שלו. קשיש המעוניין לעזוב את דירתו ולעבור להתגורר במסגרת סטנדרטית של דיור מוגן, צריך בראש ובראשונה לשלם את דמי הפיקדון הנעים בין מיליון למיליון וחצי ₪. לאחר מכן יהיה עליו לשלם את דמי האחזקה החודשיים שגובהם בדרך כלל קבוע ונקבע בהתאם למסגרת השירותים ולגובה הפיקדון.

כשמדובר בדיור מוגן בבית לעומת זאת, מאחר והקשיש נשאר לגור בדירתו הנוכחית, הוא לא נדרש לשלם את דמי הפיקדון. מדובר על יתרון שניתן לתרגם לחיסכון של מאות אלפי שקלים חדשים ולפיכך אין זה פלא שרמת הפופולאריות של הדיור המוגן בבית רק הולכת ועולה משנה לשנה. עם זאת, גם את דמי האחזקה החודשיים צריך לממן ולא תמיד ברור במבט ראשון מהיכן יגיעו המקורות הכספיים לטובת העניין.

במאמר שלפניכם נפרט אודות מקורות המימון השונים והאפשרויות השונות העומדות בפני הקשישים המעוניינים להמשיך ולגור בדירתם במסגרת מעטפת השירותים הנכללת תחת הגדרת המטרייה הרחבה, "דיור מוגן בבית".

משכנתא הפוכה

משכנתא הפוכה היא אפשרות המתאימה במיוחד עבור קשישים המעוניינים להמשיך ולגור בדירה הנמצאת בבעלותם. המשכנתא ההפוכה לא כרוכה בהחזר חודשי, לא מוגבלת בזמן ולמעשה נשענת אך ורק על הדירה של הקשיש, המשמשת כביטחון. ההלוואה הייחודית הזו מאפשרת לקשישים רבים לשמר את איכות החיים שהורגלו אליה, ללא שום טרדות כלכליות, גם לאחר היציאה לפנסיה.

בניגוד למשכנתא הסטנדרטית, הלווה לא מחויב לבטח את עצמו בביטוח חיים ואינו מחויב לעבור מבדקי הכנסה או מבדקי בריאות ומעבר לזה, הדירה נשארת בבעלותו ולפיכך הוא רשאי להמשיך ולגור בה. בנוסף לכך, את ההלוואה ניתן לפרוע בכל רגע נתון ללא תשלום קנסות.

גמלת סיעוד

המוסד לביטוח לאומי מסייע לקשישים רבים בישראל להתמודד עם ההידרדרות במצבם הבריאותי באמצעות גמלת סיעוד מיוחדת, המוענקת לאלו העומדים בקריטריונים המופיעים בתקנות הביטוח הלאומי. גמלת הסיעוד היא למעשה חבילת שירותים הכוללת בין היתר שירותי כביסה, שירותי ניקיון, השתתפות בפעילויות שונות במסגרת מרכזי יום לקשיש ועוד. בנוסף, כוללת החבילה גם רכישה של לחצני מצוקה ובהתאם לצורך מסייעת להעסיק עובד סיעודי.

ביטוח סיעודי

גמלת הסיעוד היא הרובד הנמוך והבסיסי ביותר של הביטוח הסיעודי. בישראל נחלק הביטוח הסיעודי לשלושה רבדים כשהרובד העליון הוא הרובד של הביטוח הסיעודי הפרטי ואילו הרובד האמצעי הוא הביטוח הסיעודי הנרכש דרך קופות החולים. הביטוח הסיעודי מספק למבוטח כיסוי כספי או שיפוי במקרה שבו הוא מגיע למצב סיעודי.

מכשירי שיקום וניידות

על מנת שהקשיש יוכל להמשיך ולגור בדירתו גם כשבריאותו כבר אינה כתמול שלשום, לא אחת יהיה צורך לבצע התאמות מסוימות שמטרתן להנגיש עבורו את הדירה. הכוונה היא למשל להרחבת המשקופים על מנת לאפשר מעבר של כיסא גלגלים, החלפת המיטה הסטנדרטית במיטה רפואית, התקנה של מנוף ביתי לצד המיטה, התקנה של ידיות ומעקות בחדר הרחצה ועוד.

ההתאמות והשינויים השונים מצריכים השקעה כספית לא מבוטלת כשלא תמיד ניתן להשיג את הכספים הדרושים לצורך ביצוע עבודות ההתאמה. החדשות הטובות הן שמשרד הבריאות משתתף במימון של מכשירי ניידות ושיקום בכפוף לנוהל אישור מכשירי שיקום וניידות על פי חוק ביטוח בריאות ממלכתי.

כך לדוגמה קשיש העומד בקריטריונים הקבועים בחוק, יכול ליהנות למשל ממימון של זחליל (מתקן לעלייה או ירידה במדרגות המתאים עבור אדם המרותק לכיסא גלגלים), מיטות רפואיות, מנוף ביתי נייח, מזרונים מיוחדים להפחתת הסיכוי לפצעי לחץ ועוד.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715459

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר