מערכת חיישני בטיחות לבית

מערכת חיישני בטיחות לביתאחד החידושים הטכנולוגיים המעניינים ביותר שזכינו להכיר בשנים האחרונות הוא מערך החיישנים המותקן בביתם של קשישים רבים כחלק ממעטפת השירותים הנכללים תחת הגדרת המטריה הרחבה של "דיור מוגן בבית". מערכת החיישנים מאפשרת לגורמים הרלוונטיים לקבל מידע בנוגע לרמת הפעילות של הקשיש בכל רגע נתון ולהגיש עזרה בהתאם לצורך.

החיישנים הרגישים מותקנים בנקודות אסטרטגיות בביתו של הקשיש ולא מצריכים תפעול מסוג כלשהו. כמו כן, הקשיש לא צריך לענוד את החיישנים על גופו או לתת להם יחס או תשומת לב. למעשה בשלב מסוים, הם הופכים לחלק מעיצוב הדירה ונוכחותם כבר לא מורגשת. החיישנים לא משמיעים רעש, זמזום או צלילים כלשהם במהלך הפעולה שלהם והממדים שלהם צנועים ביותר.

לאחר ההתקנה הפשוטה יחסית של מערכת החיישנים, הם מתחילים לנטר את הפעילויות של הקשיש במהלך היום ולאחר זמן קצר הם ממפים את הפעילויות היומיומיות שלו ומייצרים דפוס פעילות מסוים. לדפוס פעילות זה תשווה המערכת החכמה את הפעילות היומיומית של הקשיש בעתיד ותאפשר לזהות חריגות מהדפוס הקבוע.

אילו מטרות משרתת מערכת החיישנים?

על מנת להבין את החשיבות של המערכת, ניתן לתת דוגמה קטנה להמחשה. ובכן, לצורך העניין אם לדוגמה קשיש החי בגפו נמצא בחדר השינה שלו במשך זמן רב מהרגיל, ניתן לזהות את ההתנהגות החריגה ולדווח על כך באופן מידי לבני משפחתו הקרובים. כמו כן, ניתן בהתאם לצורך ליצור עמו קשר טלפוני ולשאול לשלומו.

בדיוק באותו האופן המערכת יודעת באילו שעות לא אמור הקשיש להימצא בביתו וכאשר החיישנים קולטים תנועות חשודות בביתו של הקשיש כאשר הוא עצמו לא נמצא בבית, ניתן לברר את העניין וכך לסכל מעשי שוד לצורך העניין. בדיוק באותו האופן ניתן לזהות שהות ממושכת מדי בחדר הרחצה, במטבח ועוד.

בטיחות מקסימאלית בכל שעה

המערכות המתקדמות מצוידות גם במצלמות זעירות המותקנות בסמיכות לחיישנים. המצלמות לא פועלות בכל רגע נתון וזאת על מנת שלא לפגוע בחופש הפרטיות של הקשיש. עם זאת, בהתאם לצורך, ניתן להפעיל את המצלמות על ידי מתן פקודה מרחוק. באופן זה ניתן לראות את הנעשה בחדר השינה של הקשיש למשל במצבים שבהם הוא לא זז ממקומו במשך זמן רב או כאשר הוא לא עונה לטלפון.

שקט נפשי עבור הקשיש ובני משפחתו

החיישנים החכמים המותקנים בביתו של הקשיש ומנטרים את רמת הפעילות שלו לאורך היממה מסבים שקט נפשי ושלווה לא רק לקשיש המתגורר בדירה, אלא גם לבני משפחתו האוהבים והדואגים. המערכות המודרניות מצוידות באלמנטים מתקדמים המאפשרים לבני משפחתו של הקשיש לקבל מידע ונתונים שוטפים בזמן אמת (online) מדירתו של הקשיש דרך הטלפון החכם בלחיצת כפתור.

כמו כן, המערכות החדשות ביותר מאפשרות לבני המשפחה הקרובים לקבל לידיהם את השליטה על המצלמות המותקנות בדירה. מעבר לכך, הרי שהמערכות החדשות משמשות גם לתקשורת מהירה עם הקשיש. כך לדוגמה אם במוקד הבקרה עולה החשד לכך שהקשיש ממעט בתנועה או שהתרחשה חריגה באופן כללי מדפוס הפעילות הקבוע של הקשיש, ניתן ליצור עמו קשר תוך שניות ולברר האם מצבו תקין או שמא הוא זקוק לסיוע.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715459

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר