שירותי טלרפואה – מצילים חיים!

‏‏שירותי טלרפואה - מצילים חיים!ישנם קשישים רבים הסבורים כי ההתקדמויות הטכנולוגיות מרחיקות הלכת אליהן נחשפנו בשנים האחרונות צריכות לעניין בעיקר את הצעירים ופחות את המבוגרים שבינינו. במאמר שלפניכם נפרט אודות מספר פיתוחים טכנולוגיים המיועדים ספציפית עבור האוכלוסייה המבוגרת וכפי שכבר הסגירה אותנו הכותרת, אנחנו מתכוונים לכלל האלמנטים הכלולים תחת הגדרת המטרייה הרחבה: "טלרפואה".

מה זה בדיוק טלרפואה על קצה המזלג?

טלרפואה הוא מושג הנוצר משילוב של שתי מילים (הלחם): טלפון ורפואה. כבר כאן ניתן להבין כי מדובר על מתן שירותים רפואיים דרך הטלפון. מדובר למעשה בשירותי רפואה שונים הניתנים מרחוק, כאשר בין הרופא למטופל מפרידים אי אילו קילומטרים. התקשורת בין הרופא למטופל מתנהלת דרך המחשב כשהכוונה היא לשיחת וידאו.

בנוסף לכך, נעשה שימוש בציוד רפואי דיאגנוסטי המאפשר למטופל לאסוף נתונים אודות בריאותו של המטופל ולשתף בהם את הרופא המטפל בו לצורך אבחון. על חלק מהמכשירים הנמצאים כיום בשירות הטלרפואה נפרט במאמר זה.

אלמנטים שונים הנמצאים בשימוש הטלרפואה

  • לחצן מצוקה לחצן מצוקה הוא כפתור אותו עונד הקשיש על גופו בצמיד או בשרשרת (ישנה כמובן גם אפשרות להתקין לחצני מצוקה ברחבי הדירה), המאפשר לו ליצור קשר במצבי חירום עם שירותי הרפואה הדחופה. הכפתור מצוין עבור קשישים הנמצאים בסיכון לנפילות, לאובדן הכרה, לירידות של לחץ הדם ועוד.
  • טלדלת – מערכת ממוחשבת המאפשרת לפתוח את דלת הדירה מרחוק. על ידי התקנת המערכת החכמה ניתן לנטר את הכניסות והיציאות לדירה כך שבזמן שהקשיש נמצא בביתו, הדלת תהיה נעולה, אך במצבי חירום, בני משפחתו יוכלו לפתוח אותה מרחוק כדי לאפשר לצוותי ההצלה להיכנס לדירה בקלות.
  • מכשור דיאגנוסטי – ישנו מגוון רחב של ציוד דיאגנוסטי רפואי שנמצא בשימוש שירותי הטלרפואה כשבין היתר מדובר במכשיר הגלוקומטר (מד גלוקוז בדם), א.ק.ג (לבדיקת קצב הלב) ועוד. משנה לשנה אנו נחשפים לעוד ועוד מכשירים המאפשרים לנטר את מצבם של החולים מרחוק, לרבות מכשירים המאפשרים לקבל אבחנות רפואיות הקשורות לבריאות העור ומערכת הנשימה.
  • תקשורת וידאו האלמנט הבסיסי ביותר של כל מערכת טלרפואה הוא ציוד הווידאו הממוחשב. תקשורת הווידאו המצויידת בחיישנים מאפשרת לרופא לבחון את ההתנהגות של הקשיש, את המראה שלו, להבחין בשינויים שיש בהם כדי להעיד על הידרדרות בבריאותו ועוד.

היתרונות של טלרפואה

להלן היתרונות המרכזיים של שירותי הטלרפואה:

  • הודות לשירותי הטלרפואה ניתן לעקוב באופן צמוד וסדיר אחרי מצבו הבריאותי והקוגניטיבי של הקשיש. במקרים רבים הצורך להגיע לקליניקה גורם לכך שמפגשי המעקב יתרחשו לעתים רחוקות בלבד ולא באופן רציף, קבוע ותדיר. מאחר והטלרפואה מבטלת את גבולות המרחק, הרי שהיא מאפשרת לבצע מעקב צמוד יותר ומספקת לרופא את האפשרות לאבחן שינויים במצבו הבריאותי של הקשיש בשלב מוקדם ככל האפשר. למעשה, לעתים הודות לפגישות הווירטואליות מצליחים הרופאים לאתר שינויים במצב המטופלים שלהם עוד לפני שהמטופלים עצמם ערים להם.
  • שירותי הטלרפואה מאפשרים לקשיש לחסוך זמן יקר ובנוסף לכך גם לא מעט אנרגיה, שכן הודות לאבחון המרוחק ניתן להבין האם מצבו הבריאותי מחייב הגעה מהירה לחדר מיון או פניה לרופא לצורך קבלת טיפול דחוף או שמא מדובר בעניין של מה בכך, הסובל דיחוי.
  • מעבר לתרומה האדירה של שירותי הטלרפואה לבריאות הפיזית של הקשיש, חשוב להזכיר כי מדובר גם באלמנט החשוב לבריאותו הנפשית של הקשיש בדגש על השקט הנפשי שלו. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שעצם הידיעה ששירותי הרפואה נמצאים בהישג יד בכל עת בלחיצת כפתור, יש בה כדי להרגיע ולהגביר את השקט הנפשי והשלווה.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715459

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר