התאמת טלפון חכם לקשישים

הנגשת טלפון חכם לקשישיםבשנים האחרונות גילו גם בני גיל הזהב את היתרונות של שימוש בטלפונים חכמים. רבים מהם מעוניינים ללמוד כיצד לאמץ את הטכנולוגיה לחייהם, כשלא פעם הם עושים זאת טוב לא פחות טוב מאשר הצעירים.

הבעיה היא שעם כל הרצון הטוב, עדיין ייתכן מצב בו הטלפונים החכמים הרגילים, אינם מתאימים לקשישים מבחינת הגודל של המסך והפונטים, צורת הלחיצה, אופני השימוש ועוד.

הקשישים הרי סובלים לעתים קרובות מבעיות בראייה או מקשיי ניידות מסוימים שמקשים עליהם לבצע פעולות שעבור אחרים הן פשוטות.

פיתוח ישראלי מלפני מספר שנים, של חברת הסטארט-אפ WisePhone, יכול לשנות את התמונה מהקצה אל הקצה. מדובר באפליקציה בשם Seniors, Elderly and Kids Phone, אשר ניתן להצטייד בה תמורת סכום מינימלי. זאת להבדיל מטלפונים חכמים המיועדים לקשישים מראש ומצריכים רכישה נפרדת בסכום שעלול להיות גבוה.

כך ניתן להפוך סמארטפון למתאים לקשישים

אפליקציית Seniors, Elderly and Kids Phone היא תוצר של מחקר מקיף שערכו המפתחים במטרה לבחון את דפוסי השימוש, הצרכים וכמובן שגם הקשיים של האוכלוסייה המבוגרת ביחס לשימוש בטלפונים בכלל ובטלפונים חכמים בפרט. מטרת העל של האפליקצייה היא לבצע "המרה" של טלפון חכם כך שיכלול את כל מה שדרוש לתפעול שלו על ידי האדם המבוגר ויתאים אותו לצרכיו, בלי שיש צורך ברכישת טלפון מיוחד.

הדבר הראשון שהאפליקציה עושה הוא להוציא מהתמונה את יישומי הטלפון החכם שפחות מדברים לבני האוכלוסייה המבוגרת, כך שנותרות רק הפונקציות ההכרחיות: בעיקר החייגן, רשימת אנשי הקשר וכיוצא בזה. המטרה היא להפוך את חיי האדם המבוגר לפשוטים, היות ורבים רבים מהם אינם מסתדרים עם הפיצ'רים המורכבים שבטלפונים החכמים, וגם למנוע הסחות דעת שמקשות על השימוש במכשיר.

אחת הבעיות העיקריות של קשישים ביחס לתפעול הטלפון החכם נוגע לכך שהממשק פשוט לא מתאים להם: הניווט בין התפריטים בעייתי, הפונטים קטנים והלחיצה על המקשים בעייתית. עם הורדת האפליקציה חל שינוי משמעותי בממשק של המכשיר, שנועד להפוך אותו גם כן למתאים לאנשים המשתמשים בו.

הממשק עצמו גדול וכפתורי המגע מיועדים לדמות כפתורי לחיצה שהשימוש בהם הוא נוח יותר מבחינתם של הקשישים. האפליקציה מציעה אופנים שונים להתאמה של הממשק לצרכי האדם המשתמש בו ולגמישות.

האפליקציה יוצאת מנקודת הנחה שבני גיל הזהב נוטים לסבול מבעיות בשמיעה המקשות עליהם את השימוש שלהם בטלפונים. כדי לפתור את זה מציעה האפליקציה אפשרות לפתוח את כל השיחות הנעשות במכשיר כאשר הרמקול שלו הוא בעוצמה המקסימלית שלו. האפליקציה כוללת בהמשך לכך כפתור נגיש להשתקת הצלצול, אשר חוזר למצב ברירת המחדל שלו כעבור שעתיים מרגע הלחיצה.

כך האפליקציה יכולה להציל חיים

התקנת האפליקציה מציעה משהו חשוב נוסף מבחינה בטיחותית, והוא כפתור הצלה (SOS). זהו למעשה לחצן מצוקה שלחיצה עליו תביא למשלוח הודעה במצבי חירום לאיש קשר אשר הוגדר מראש במכשיר, כולל המיקום שהאדם המבוגר נמצא בו.

בנוסף, האדם שמקבל את הודעת החירום יוכל לחייג לאדם המבוגר, כאשר קבלת השיחה למכשיר תבוצע באופן אוטומטי וכך גם הפעלת הרמקול. גם אם הקשיש יתקשה מבחינה פיזית להגיע למכשיר, כפי שעלול להתרחש במצבים של נפילות לדוגמא, יהיה אפשר ליצור עמו קשר.

מכל אלה נראה שמדובר בפיתוח שיכול בהחלט להיות רלוונטי לבני גיל הזהב. הוא אמנם כרוך בתשלום של מספר דולרים (יש גרסה בסיסית וחינמית, שלא כוללת את כל הפונקציות), אך הסכום נמוך משמעותית מפתרונות אחרים המיועדים לבני גיל הזהב, כולל מכשירים מותאמים.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715459

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר